Vědci bijí na poplach! To, co objevili pod ledem v Antarktidě, může ohrozit celé lidstvo

Příroda naší planety je taková úžasná a tajemná, že po celá staletí překvapuje všech vědců.

Jen nedávno se největší vulkanická oblast našla pod ledem Antarktidy, která sestává z 91 sopek až do výšky 3850 metrů!

Geologové říkají, že tento řetězec se podobá sopečnému hřebenu východní Afriky, který, jak si předtím mysleli, měl nejhustší koncentraci sopek na světě.

„Je to neuvěřitelné. Nečekali jsme, že bychom tam mohli najít takové množství. Máme podezření, že pod stěnou ledovce Rossova moře jsou stále sopky, „řekl jeden z autorů výzkumu Robert Bingham.

Ačkoliv zatím nebylo možné zjistit, jaké aktivní jsou tyto sopky, nedávné studie ukázaly, že se probouzejí v teplejších obdobích.

Proto se vědci obávají, že tavení ledu může vést k nárůstu vulkanické aktivity v tomto regionu.

Idea hledání sopiekpod ledovou pokrývkou vznikla v hlavě studenta z třetího ročníku univerzity v Edinburgu.

„Antarktida zůstává jednou z nejméně zkoumaných oblastí světa,“ řekl.

„Jako mladý vědec jsem rád objevoval něco nového a ne zcela pochopitelné. Po přezkoumání stávajících údajů o Antarktidě jsem začal objevovat stopy vulkanismu a právě to mě vedlo k tomuto objevu. “

Dr. Robert Bingham poznamenal význam tohoto objevu, protože teď vědci dokážou zjistit, jak sopky ovlivňují led z Antarktidy.

„Porozumění vulkanické aktivity může objasnit jejich vliv na led v Antarktidě v minulosti, přítomnosti i budoucnosti,“ vysvětlil.

V případě, že se ukáže, že sopky jsou stále aktivní, může to nepříznivě ovlivnit led z Antarktidy, což by vyvolalo nárůst hladiny moří ve světě. Vědci plánují mít tento region pod dohledem a pokud by se zde vyskytly nějaké abnormální aktivity, varovali by i zbytek světa.

Obsah tohoto článku byl převzat z CHILLIN.SK a je zakázáno ho kopírovat na ostatní české a slovenské stránky. Jinak vám hrozí právní postih